Silent Film in Concert

Zet het maar in uw agenda: op 3 november heeft Zoetermeer er een nieuw evenement bij met ‘Silent Film in Concert’. Concerten waarbij beeld met live muziek gecombineerd worden zijn tegenwoordig razend populair en shows als Hans Zimmer Live en Game of Thrones in Concert doen het goed. Met dit concert hoopt het oudste orkest van Zoetermeer het nieuwste concert te brengen. De repetities zijn in volle gang en de film beelden worden klaar gemaakt voor het witte doek.

Tickets

Mail uw naam en het aantal kaarten naar Tickets.KenV@gmail.com om te reserveren. Wij antwoorden zo spoedig mogelijk om uw reservering in orde te maken!

Het Programma

Stomme film wordt al snel geassocieerd met zwart-wit beelden en krakende opnames, maar ook vandaag de dag komen we nog belangrijke scènes in grote blockbusters tegen zonder dialoog! Daarom bestaat dit concert uit een overzicht van alle soorten stomme film.

De eerste helft staat in het teken van de klassiekers. Charlie Chaplin ontbreekt daar natuurlijk niet in. Hoewel meer dan de helft van zijn films de honderd al gepasseerd zijn, blijven het goede films. Wij waren zeer verrast over de actualiteit van sommige thema’s en er zijn nog steeds weinig mensen die zijn humor kunnen evenaren. Ook Fantasia van Disney komt voorbij, de film waarin Disney een breed publiek kennis liet maken met bekende klassieke muziek. Verder wisselen wij deze delen af met intermezzo’s van minder bekende werken die u zeker zullen verrassen.

In de tweede helft van het concert komen alle momenten van stomme film uit de afgelopen twintig jaar aan bod. Momenten zonder dialoog zeggen soms alles. Zo wordt er in de slotscène van Star Wars: The Force Awakens niet gesproken en draait alles om de muziek. Ook het intro van Game of Thrones en het lied uit the Hunger Games komen voorbij. Verder wordt het orkest aangevuld door piano, die ook Bella’s Lullaby ten gehore brengt. De momenten van film volgen een standaard verhaallijn en zijn daarmee geen verzameling van veelal dezelfde stukken, maar juist een interessante combinatie met alles wat film zo mooi maakt. Geniet dus van de spannendste scenes uit Mission impossible, laat je meeslepen door de muziek van Saving Private Ryan en zie de regenscène uit The Notebook ook weer eens op volledig scherm.