Het orkest van Kunst en Vriendschap bestaat al sinds de oprichting van de muziekvereniging in 1897. Het is begonnen als Harmonie en in 1937 omgevormd tot Fanfare Orkest. Maar ondanks dat het Fanfare Orkest al zo oud is, is het nog springlevend. Iedere maandagavond wordt er met veel enthousiasme gerepeteerd op een zeer afwisselend programma. Hierin worden zowel de zwaardere muziekstukken, als ook de wat lichtere werken ingestudeerd zodat het niveau van de muzikanten kan groeien en er een breed repertoire beheerst wordt. Hierdoor is het mogelijk dat het orkest verschillende soorten concerten kan verzorgen. Spetterende concerten in winkelcentra, op uitvoeringen of bijvoorbeeld in de Keukenhof. En stemmige concerten zoals bij dodenherdenking. Ook voor kerstconcerten is er een zowel stemmig als swingend repertoire.

Optreden Fanfare Orkest tijdens Cultuur Lokaal, september 2012

Nieuwe leden gezocht

Naast instroom vanuit ons eigen Opleidingsorkest zijn er natuurlijk ook instroom mogelijkheden voor andere geoefende muzikanten. We zijn vooral op zoek naar geoefende blazers voor de bas en bugel sectie, maar ook in andere secties is ruimte. Dus als je toe bent aan een leuke uitdaging op de maandagavond, kom dan gerust even langs.

De dirigent

Foto van dirigent Casper Dik

Casper Dik (1972) begon in 1983 met saxofoonlessen op de muziekschool in Nieuwegein en werd lid van de fanfare Kunst na Arbeid in Vreeswijk. Het muziek maken werd een steeds intensievere hobby en zodoende kwam het conservatorium in beeld. Uiteindelijk studeerde Casper in 1996 af als docerend musicus en in 1998 als uitvoerend musicus aan het Utrechts Conservatorium. Beide diploma's behaalde hij cum laude.

Naast het spelen trok ook het dirigeren Casper aan. In 1997 begon hij met de opleiding HaFA-directie aan het conservatorium van Amsterdam, waar hij in 2001 zijn diploma behaalde.

Informatie

Voor meer informatie of inschrijvingen kunt u contact opnemen met Jaap Koek (afdelingshoofd Orkesten): telefoon 06-12960094 of e-mail.

Kom eens gezellig kijken en luisteren (en misschien wel meespelen) op onze repetitie avond, maandag van 20:00 - 22:00 uur. Adres: PWA Silverdome (zie route) v.d. Hagenstraat 22d, Zoetermeer. Graag van tevoren even contact met ons opneemt wanneer u een (deel van de) repetitie wilt bijwonen.