De Big Band van Muziekvereniging Kunst en Vriendschap Zoetermeer staat bekend onder naam "Sophie's Big Band". Als u iets zoekt voor feesten of partijen, swing of ballroom dancing, dan zit u bij ons goed. Met onze bezetting bestaat ons repertoire onder andere uit bekende werken van Glenn Miller, Count Basie, Duke Ellington, Les Brown, maar ook bijvoorbeeld Billy May en Artie Shaw. Mocht u specifieke wensen hebben dan valt daar zeker over te praten.

Foto van Big Band tijdens Oldtimerdag 2012

Geschiedenis

Sophie's Big Band is binnen Kunst en Vriendschap ontstaan in oktober 2007 op initiatief van Sophie de Hart. Al snel had ze voldoende enthousiaste mensen binnen de vereniging gevonden om de big band van de grond te krijgen. Na een aantal maanden is de big band als officiele afdeling van de vereniging vastgesteld. Overigens, bescheiden als ze is heeft Sophie niet zelf haar naam aan de big band gegeven, dat hebben andere band leden voor haar gedaan.

Informatie

Voor meer informatie, boekingen, of als u lid wilt worden kunt u contact opnemen met afdelingshoofd Lesley Woldendorp (e-mail). Natuurlijk kunt u ons ook bereiken via de algemene contact gegevens van de vereniging.

Kom eens kijken en luisteren (en misschien wel meespelen) op onze repetitie avond.
Wij repeteren op vrijdagavond van 20:00 tot ongeveer 21:30 uur. Adres: PWA Silverdome (zie route) v.d. Hagenstraat 22d, Zoetermeer.

Voor een voorproefje kunt u op onze Foto & Video pagina een aantal filmpjes zien.